piątek, 22 grudnia 2017

Masa porcelanowa

Byłam ostatnio na warsztatach z masy porcelanowej :)

Przepis:
- jedna porcja kleju wikol
- tyle samo mąki ziemniaczanej
- 2 łyżki oleju
- 2 łyżki soku z cytryny

To standardowy przepis. W przepisie odmierza się tyle samo mąki co wikolu, ale Pani, która robiła tą masę na warsztatach dawała tyle mąki ile zabrał klej. 
Gdy masa była gotowa zabrałyśmy się do wykrawania ozdób. Dziurki do powieszania najlepiej wykrawać słomką do napoi. Masa porcelanowa w zależności od grubości schnie od kilku godzin do kilku dni. Masa nie może być rozwałkowana za cienko, bo po wyschnięciu ozdoby mogą się powyginać. Do masy można także dodać brokatu albo barwnika. Wtedy ozdoby będą kolorowe.


Jako, że nie mogłam uczestniczyć w drugiej części warsztatów swoje ozdoby pomalowałam i ozdobiłam w domu. Do malowania wykorzystałam stare lakiery do paznokci oraz wstążki do ozdobienia.


 Większość swoich ozdób pomalowałam perłowym lakierem.



Dodałam wstążki ...



I gotowe :)





Przed wykrawaniem można odbić w masie jakiś wzorek (można też odbić po wykrojeniu, ale przed dużo łatwiej a i wzorek wychodzi ładniejszy). Udało mi się zrobić jedną taka choinkę :)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz